Vi erbjuder professionell lokalvård
Vi erbjuder lokalvård i Göteborg med omnejd, och arbetar efter en strikt och hög standard som upprätthålls med hjälp av vårt system för kvalitet. Om du letar efter ett autentiskt och pålitligt lokalvård i Göteborg och Västsverige är vi tillgängliga för dig när du vill.
- 50% skattereduktion
- Försäkrat
- Lågt, fast pris
Välj oss när du vill ha miljövänlig och proffsig lokalvård!
Vi har tillhandahållit städhjälp i många år i Göteborg. Miljövänlig städning som är kostnadseffektiv för dig på lång sikt. Att anlita ett städföretag är en stor uppgift eftersom vi vill välja en kompetent och erfaren städspecialist. Vi finns här för att underlätta din svåra situation. Vi skräddarsyr lösningar anpassade för olika kontor och fastigheter utifrån just Er verksamhet. Väl städade fastigheter, kontor och offentliga miljöer ger ett gott intryck för anställda och besökare. Du är alltid välkommen att kontakta oss och vårt team kommer att ge dig alla nödvändiga riktlinjer.
- Utbildad Personal
- Miljövänliga Städmedel
- Vi är ett auktoriserat serviceföretag
- Brottsregisterkontroll av medarbetarna


Vad ingår i lokalvård?
Kontakta oss för att komma överens om det exakta innehållet i lokalvården du behöver hjälp med. Självklart anpassar vi butiksstädning efter just dina behov och önskemål.
Städning av kök eller pentry
- Dammsugning och våttorkning av golv.
- Dammtorkning av fria ytor, lister och karmar.Rengöring av tömning av golvbrunn.
- Rengöring av tömning av golvbrunn.
- Tömning av sopor.
Rengöring av toalett och badrum
- Rengöring av toalettstol.
- Rengöring av tvättställ.
- Putsning av spegel.
- Dammsugning och våttorkning av golv.
- Påfyllning av engångsmaterial.
Städmaterial ingår alltid
- Fint flytt och städ står för städmaterial och utrustning.
RUT-avdrag
- Som privatkund så har du möjlighet att nyttja RUT-avdrag för våra tjänster. Att använda RUT-avdraget är enkelt och innebär att du betalar 50% av arbetskostnaden.
Frågor & Svar
Vi har samlat de vanligaste frågorna vi får och svaren här. Om du trots allt inte hittar svaret på din fråga är vi aldrig längre än ett telefonsamtal eller mejl bort.
Vad ska jag tänka på innan städningen ska påbörjas
Förutom att tömma bostaden på möbler och saker, vill vi att du stänger av och frostar av kyl & frys. Glöm inte att dra fram vitvaror som kyl/frys, spis och/eller tvättmaskin/torktumlare, om du vill att vi ska rengöra bakom dessa. På grund av skaderisken drar vi inte fram några vitvaror när vi är på plats. Detta då vi inte kan garantera att vi har möjlighet att dra ut vitvarorna själva. Finns det ett badkar med en front, vänligen demontera fronten innan vi kommer.
Vi kontrollerar kontinuerligt kvalitén på utförda uppdrag så levererar tjänsten i enlighet med uppdragsbeskrivningen. All verksamhet är försäkrat så att du som kund kan vara trygg när vi utför tjänsten i ditt hem.
Vi har full försäkring som täcker eventuella skador på egendom. Vill du se kopia av försäkringsbrev eller liknande så är du välkommen att ta kontakt med vår kundtjänst.
Fakturan skickas normalt ett par dagar efter att städningen blivit utförd. Om du inte mottagit den 5-6 dagar efter utförd städning, kontakta kundsupport på tel eller fintflyttstad88@gmail.com så skickar vi ut en fakturakopia.
Från och med 2009 har man som privatperson rätt till 50% avdrag för arbetskostnad på hushållsnära tjänster. Fint flytt och städ sköter hanteringen av skattereduktionen från Skatteverket. När du får fakturan har vi redan dragit av för RUT-avdraget.
Personuppgifter hanteras i enlighet med kreditupplysningslagen (KUL) som trädde i kraft 1 januari 2011 samt enligt gällande lagstiftning. (PUL)
Alla som är ute och städar på uppdrag genom Fint Flytt och Städ har skrivit på ett sekretessavtal.