Vi gör kontoret rent och fint
Vi hjälper er med städning på företaget så du och dina medarbetare har en ren och fräsch arbetsmiljö. Våra duktiga medarbetare är utbildade, erfarna och ni kan känna er trygga genom vår COVID-19 kontorstjänst. Det innebär att allas arbetes och kontaktytor desinfekteras under varje städtillfälle.
- 50% skattereduktion
- Försäkrat
- Lågt, fast pris
En ren arbetsplats är en produktiv arbetsplats!
Oavsett om det handlar om en reception, kontor, en mindre butik eller en stor industrilokal är en sak säker – det första intrycket räknas! Från första sekunden någon kliver in hos er bildar de sig en uppfattning och precis lika viktigt är trappstädning. Medveten eller omedveten men den kan bli svår att ändra på senare. Låt våra personal se till att era lokaler ger besökarna den bästa möjliga känslan från första gången de tar ett kliv innanför tröskeln!
- Utbildad Personal
- Miljövänliga Städmedel
- Vi är ett auktoriserat serviceföretag
- Brottsregisterkontroll av medarbetarna


Vad ingår i Kontorsstädning?
Kontakta oss för att komma överens om det exakta innehållet i kontorsstädningen du behöver hjälp med. Självklart anpassar vi städningen efter just dina behov och önskemål.
Allmänna ytor
- Golven dammsugs och rengörs.
- Mattorna dammsugs.
- Lister, dörrar och speglar rengörs. Fläckar tas bland annat bort.
- Alla fria ytor dammas av, så som hyllor, tavlor och bänkar.
- Möbler och lampor dammas av.
- Alla papperskorgar töms.
Rengöring av kök
- Disk- och köksbänk, spis och kakel rengörs.
- Tömning av papperskorgar.
- Där sopbehållare finns, rengörs dessa utrymmen.
- Köksluckor och köksskåp avtorkas utvändigt.
- Avtorkning av vitvaror och fläkt.
Rengöring av toalett och badrum
- Rengöring av toalettstol.
- Rengöring av vitvarors utsida.
- Rengöring av badkar och dusch samt toaletten.
- Rengöring av kran och handfat.
- Torkning av väggarna.
- Torkning av badrumsskåpet.
Städmaterial ingår alltid
- Fint flytt och städ står för städmaterial och utrustning.
RUT-avdrag
Frågor & Svar
Vi har samlat de vanligaste frågorna vi får och svaren här. Om du trots allt inte hittar svaret på din fråga är vi aldrig längre än ett telefonsamtal eller mejl bort.
Vad ska jag tänka på innan städningen ska påbörjas
Förutom att tömma bostaden på möbler och saker, vill vi att du stänger av och frostar av kyl & frys. Glöm inte att dra fram vitvaror som kyl/frys, spis och/eller tvättmaskin/torktumlare, om du vill att vi ska rengöra bakom dessa. På grund av skaderisken drar vi inte fram några vitvaror när vi är på plats. Detta då vi inte kan garantera att vi har möjlighet att dra ut vitvarorna själva. Finns det ett badkar med en front, vänligen demontera fronten innan vi kommer.
Vi kontrollerar kontinuerligt kvalitén på utförda uppdrag så levererar tjänsten i enlighet med uppdragsbeskrivningen. All verksamhet är försäkrat så att du som kund kan vara trygg när vi utför tjänsten i ditt hem.
Vi har full försäkring som täcker eventuella skador på egendom. Vill du se kopia av försäkringsbrev eller liknande så är du välkommen att ta kontakt med vår kundtjänst.
Fakturan skickas normalt ett par dagar efter att städningen blivit utförd. Om du inte mottagit den 5-6 dagar efter utförd städning, kontakta kundsupport på tel eller fintflyttstad88@gmail.com så skickar vi ut en fakturakopia.
Från och med 2009 har man som privatperson rätt till 50% avdrag för arbetskostnad på hushållsnära tjänster. Fint flytt och städ sköter hanteringen av skattereduktionen från Skatteverket. När du får fakturan har vi redan dragit av för RUT-avdraget.
Personuppgifter hanteras i enlighet med kreditupplysningslagen (KUL) som trädde i kraft 1 januari 2011 samt enligt gällande lagstiftning. (PUL)
Alla som är ute och städar på uppdrag genom Fint Flytt och Städ har skrivit på ett sekretessavtal.