Kundanpassad industristädning
Industristädning kan du med trygghet anlita oss för. Med flera års i städbranschen så är vi väl kvalificerade att kunna ta fram en anpassad industristädning efter era önskemål och behov.
- 50% skattereduktion
- Försäkrat
- Lågt, fast pris
Industristädning som bidrar till era medarbetares hälsa
Saktas verksamheten ned av en smutsig och ofräsch arbetsmiljö? Vi erbjuder industristäd till dig som är belägen i Göteborg – fördelarna med att rensa ut industrimiljön är många; bland de viktigaste anledningarna varför industristädning skulle vara på sin plats är att en renare arbetsmiljö effektivt förhindrar olycksfall och minskar brandrisken, för att inte tala om att långsiktiga hälsoproblem blir ett minne blott med regelbunden städning.
Som er servicepartner strävar vi alltid efter att utforma och leverera exakt rätt lösning för er unika verksamhet. Vi arbetar med att förstå er affärsstrategi och identifiera områden där vi kan stödja era mål.
- Utbildad Personal
- Miljövänliga Städmedel
- Vi är ett auktoriserat serviceföretag
- Brottsregisterkontroll av medarbetarna


Vad ingår i industristädning?
Kontakta oss för att komma överens om det exakta innehållet i industristädningen du behöver hjälp med. Självklart anpassar vi butiksstädning efter just dina behov och önskemål.
Städning av kök eller pentry
- Dammsugning och våttorkning av golv.
- Dammtorkning av fria ytor, lister och karmar.Rengöring av tömning av golvbrunn.
- Rengöring av tömning av golvbrunn.
- Tömning av sopor.
Skyddsutrustning
- Vi har alltid rätt skyddsutrustning vid liftarbeten.
Vi har relevant och tillräckligt utbildning enligt Arbetsmiljöverkets föreskrifter för städning och rengöring på hög höjd.
Rengöring av toalett och badrum
- Rengöring av toalettstol.
- Rengöring av tvättställ.
- Putsning av spegel.
- Dammsugning och våttorkning av golv.
- Påfyllning av engångsmaterial.
- Dammsugning och våttorkning av golv.
Städmaterial ingår alltid
- Fint flytt och städ står för städmaterial och utrustning.
RUT-avdrag
- Som privatkund så har du möjlighet att nyttja RUT-avdrag för våra tjänster. Att använda RUT-avdraget är enkelt och innebär att du betalar 50% av arbetskostnaden.
Frågor & Svar
Vi har samlat de vanligaste frågorna vi får och svaren här. Om du trots allt inte hittar svaret på din fråga är vi aldrig längre än ett telefonsamtal eller mejl bort.
Vad ska jag tänka på innan städningen ska påbörjas
Förutom att tömma bostaden på möbler och saker, vill vi att du stänger av och frostar av kyl & frys. Glöm inte att dra fram vitvaror som kyl/frys, spis och/eller tvättmaskin/torktumlare, om du vill att vi ska rengöra bakom dessa. På grund av skaderisken drar vi inte fram några vitvaror när vi är på plats. Detta då vi inte kan garantera att vi har möjlighet att dra ut vitvarorna själva. Finns det ett badkar med en front, vänligen demontera fronten innan vi kommer.
Vi kontrollerar kontinuerligt kvalitén på utförda uppdrag så levererar tjänsten i enlighet med uppdragsbeskrivningen. All verksamhet är försäkrat så att du som kund kan vara trygg när vi utför tjänsten i ditt hem.
Vi har full försäkring som täcker eventuella skador på egendom. Vill du se kopia av försäkringsbrev eller liknande så är du välkommen att ta kontakt med vår kundtjänst.
Fakturan skickas normalt ett par dagar efter att städningen blivit utförd. Om du inte mottagit den 5-6 dagar efter utförd städning, kontakta kundsupport på tel eller fintflyttstad88@gmail.com så skickar vi ut en fakturakopia.
Från och med 2009 har man som privatperson rätt till 50% avdrag för arbetskostnad på hushållsnära tjänster. Fint flytt och städ sköter hanteringen av skattereduktionen från Skatteverket. När du får fakturan har vi redan dragit av för RUT-avdraget.
Personuppgifter hanteras i enlighet med kreditupplysningslagen (KUL) som trädde i kraft 1 januari 2011 samt enligt gällande lagstiftning. (PUL)
Alla som är ute och städar på uppdrag genom Fint Flytt och Städ har skrivit på ett sekretessavtal.